Аууу, Цецка каза…

Чета писъците по повод на следното твърдение на шефката на НС Цецка Цачева:

Аз като гражданка не бих имала нищо против да влязат в моята електронна поща, стига това да гарантира моята сигурност и тази на семейството ми.

http://mediapool.bg/show/?storyid=160426&srcpos=13

Ами – казала го е. Очевидно й е толкова акълът. Очевидно твърдението е тъпо, очевидно има коварно скрито значение („нямам нищо против да ми гледат пощата, ако гледат и вашата поща – готова съм да пожертвам вашите права заради моята сигурност“). Ако ставаше въпрос просто да се следи нейният мейл – да си даде паролата на който иска.

Очевидно е също така, че Цачева има на своя страна цяла парламентарна група – групата на Спасителя, а вие нямате нито един представител (освен ако не сте от онези, които си уреждат корумпирани депутати).

Струва ли ви се нормално и ефективно да отстоявате интересите си с вой в Интернет и протести по улиците? Защо нямате представители? Защо избирате хора, които да ви спасяват и да мислят вместо вас, за да се налага после с отчаяни усилия да ги удържате да не газят правата и интересите ви?

Мислите ли, че поведението ви е кой знае колко по-рационално от това на Цачева? Аз виждам горе-долу еднакво количество глупост и откъм управляващите, и откъм избирателите. Няма как да наливате в системата глупост и да получавате качество.

30 responses to “Аууу, Цецка каза…

  1. Ами ако след като „влезнат“ в пощата на Цецка, съответните „органи“ поискат да „влезнат“ и в спалнята и… за да и гарантират сигурността ???

  2. Тази не бих я упълномощил да иде до магазина да ми купи хляб, камо ли да ми определя данъците и това кой да ми се рови в пощата.

    Кофти се получи на последните избори, ама грешно подходихме.

  3. Съгласен съм, че изказването й е дебилно. Съгласен съм и че тя не става за продавачка за женския пазар (всъщност за там става).

    Не съм съгласен, че Герб в цялост са на същото ниво като това на тройната коалиция (т.е. на комунягите). И те са били комуняги, но вече не са. От червената измет по-долни няма. Герб са малко по-добрият вариант за управление.

    Днес чух с изумление, че едно червено говно кирил добрев, син на Кольо Добрия (кое точно му е било „доброто“ така и не ми стана ясно през годините) каза в прав текст, че би изпратил Румяна Желева в Сомалия, за да се борила с бедността и пиратите!! Не я знам що за стока е Желева, но аз бих го пратил директно в Сибир с еднопосочен билет този Добрев…

    Радо, защо считаш, че грешно подходихме на последните избори? Как трябваше да подходим? Май нямаше други опции против тройната коалиция. Хората си гласуваха отново за най-малкото зло. Както винаги е било в крайна сметка.

  4. „Герб са малко по-добрият вариант за управление. “
    „Хората си гласуваха отново за най-малкото зло.“
    Понякога ми се струва, че проблема ни в Клептократичната България е лингвистичен.
    Наричаме разни неща с разни имена, понякога едни и същи неща с разни имена.
    Най-често наричаме нещата с „ползвани“ думи, толкоз ползвани, че сме ги лишили от смисъл.
    И така, Герберите по-малкото зло ли са, абе зло ли са или са добро, или са по-добрият вариант от „тройната“, демек „комунягите“ и „комунягите“ „добри“ ли са, та има и по-добри. И ако герберите са били комуняги, как така сега не са?

  5. Димитър, езикът е само средство, инструмент да се изразяваме. Ако езикът изглежда объркан, то е защото главите на говорещите са объркани.

    Станиславе, изборите мога да ги оприлича на коледната трапеза. Ако през годината не си работил, да седнеш на Коледа и да кажеш – къде е прасето („за кого да гласувам?“) е доста наивно. Прасето или си го купуваш, или си го отглеждаш. Вариантът, в който го получаваш даром от някой спасител, в крайна сметка излиза най-скъпо.

    Практически ми казваш, че избирателите са гласували за най-малко вредния спасител (или поне този, който им изглежда, че най-малко ще им навреди). А защо изобщо са в положение да бъдат спасявани? Не знаят ли какви са им интересите, та някой трябва да им каже?

  6. Димитър ме подсети за онова изстъпление, в което ми рипнаха, когато ги отсвирих преди около година и за последвалото ежене. Утре мисля да напиша нещо по въпроса.

  7. Радо, да разбирам ли, че според теб главата ми е объркана, защото езикът ми (видно от моя първи коментар по темата) изглеждал (главно на Димитър) объркан? Така излиза от началото на твоя коментар от днес в 11.36 ч. Ако наистина имаш предвид мен и моя коментар, бих искал да знам все пак.

  8. Това не е толкова важно, но ако поддържаш/харесваш ГЕРБ, се вкарваш в логическо противоречие. Освен ако не си социалист, а ти вече на няколко пъти го отричаш.

  9. Определено поддържам и харесвам някои от министрите на Герб – С.Дянков и Маргарита Попова. Трайчо Трайков също ми прави несравнимо по-добро впечатление в сравнение с всички останали министри на икономиката от 1989 г. досега (преди това не съм имал никакви наблюдения). По времето на Цв. Цветанов хванаха няколко важни бандита (един директно застреляха – Богровеца). Дали заслугата е и на Цветанов не знам, но е факт че по негово време се случиха тези няколко ареста. За останалите министри на Герб нямам преки наблюдения.

    Определено не харесвам и не понасям Б.Димитров например. Б.Борисов също не ми се нрави особено, предвид миналото му, членството му в бкп и т.н.

    Не мисля обаче, че България е имала по-добри управляващи от 1944 г. досега. Какво да се прави? Трябва да признаем и успехите на настоящото правителство. Какво общо има фактът, че определени министри работят правилно и ефектите от работата им са положителни и моята политическа ориентация? Не разбирам как стигаш дозаключението, че съм социалист.

  10. „Защо нямате представители?”
    Ами защото не се интересува никой как да ги има!
    Избирателният закон – последна дупка на кавала на интересите на „гражданското общество”. А от такъв кавал – такава свирня на хорото!

  11. Станиславе, разбира се, че няма лошо да признаеш успехите на правителството на ГЕРБ. Така, както няма причина да не се признават успехите на Костов, а защо не – и успехите на комунистическото управление (ако и да са пренебрежимо малко).

    Успехите обаче по никакъв начин не отменят факта, че това са напълно недемократични управления. Един централен секретар, командир, тартор нарежда какво да става и обикновеният гражданин е отстранен от взимането на управленски решения.

    Така че, Станиславе, остава ти да оплюваш каквото не ти харесва и да аплодираш каквото ти допада – т.е. роля на емоционален страничен наблюдател. Единственото „предимство“ на тази роля е, че освобождава човека от отговорност за собствената му съдба. Бягството от лична отговорност е един от най-характерните атрибути на социалистическото мислене.

  12. Ха, 🙂 разсмя ме малко. Не съм съгласен с твоето мнение тук. Аз не бягам от личната си отговорност. Никога не съм бягал. Защо да съм страничен наблюдател? Аз съм толкова страничен, колкото са всички останали българи, които не участват директно в управлението. С какво аз съм по-страничен от Балтазар например или от Зелените? Освен, че нямам собствен блог или уеб страница? Ходя на работа, развивам се професионално (че и лично надявам се), срещам се с приятели, колеги, чета вестници, следя обществения живот, коментирам активно в твоя блог, често се ядосвам на ленивостта и простотията на болшинството от българите… Какво още – а, да: почти винаги съм гласувал досега (от 2003 г. насам с отвращение), спорил съм и съм се карал дори с приятели за политика, скачал съм по митинги ( основно 1997 г., защото през 89-90 г. само са ме водели там, поради малолетие) :).

    Какво трябва да направя аз лично, за да кажеш: „Ето, Станислав вече не бяга от личната си отговорност“? Изброй ми няколко неща, които мога да направя по този въпрос. Май единственото, което не съм направил досега, е да се кандидатирам и аз в някоя партийна листа, за да упражня и пасивното си избирателно право (а не само активното). 🙂 Просто досега не съм се занимавал лично с политика и не мисля, че все още имам жизнения и професионалния опит, нужни за да вляза в политиката. Пък и не съм видял някоя партия, която би ме взела мен, камо ли, да можем да прескочим изборните прагове…

  13. Нещо повече – ако се създаде партия, която отговаря на моите вкусове и ако определени членове ме поканят да бъда консултант, съветник, застъпник и/или друго, аз бих се замислил и ако там няма отявлени комуняги и/или доносници, може би бих приел. Не мисля, че бих станал член на тази партия – просто не смятам, че е необходимо да ставам член на партията, за да й помагам. Зелените бяха интересни в самото начало, впоследствие много бързо се разбра, че лидерите им са доста некомпетентни.

    Радо, посочи ми една партия и/или организация дори (може и неформална), в която участват поне 500 човека, необременени с комунизъм или клиентелизъм, която към момента или до 2-3 години би могла да събере нужния потенциал, за да прескочи 2% бариера. Умишлено соча 2%, а не 4%! Няма такава организация. Не виждам и скоро да я има. Бих се пробвал да помагам за нейното създаване, но няма да мога да издържа повече от 3 месеца без възнаграждение. Просто финансовото ми положение е такова.

  14. О, да се помага на партия без възнаграждение е като рушвет. Ощетява даващия и развращава приемащия.

    Забрави помагането. Нормалните отношения между интелигентни и способни хора са на основата на справедливата размяна – пари срещу работа.

    Разбрах ти критерия – бива, реалистичен е. (организация с поне 500 човека, необременени с комунизъм или клиентелизъм, която към момента или до 2-3 години би могла да събере нужния потенциал, за да прескочи 2% бариера)

  15. Сега се зачетох в предните постинги.Станислав е умен мъж,аналитичен.Ще акцентирам на два негови извода,с моя добавка-Дянков е най-добрия министър в цялата история на България,а Божо Димитров дели последното място с друг червен Димитров-Петър .Уникално вредни глупаци!

  16. Радо, ще ми посочиш ли какво трябва да направя/кажа, за да не смяташ, че имам социалистическо мислене и още по-важно – да не смяташ, че бягам от личната си отговорност като гражданин?? Не си казал нищо по въпроса.
    За помагането – с удоволствие бих помогнал с каквото ми е по силите за 2-3 месеца (естествено няма да работя по 8 часа на ден за каузата). След като имам същата кауза и намерения мисля, че има логика да дам безвъзмездно нещо от себе си в името на създаването или укрепването на една политическа формация. То, ако е само за парите, ще можете да ангажирате почти всеки адвокат и/или кантора. 🙂 Имай предвид, че политическата партия не е търговско дружество. Тя не формира и не разпределя печалба (поне по закон е така). Ако слагате акцент основно върху възмездността на отношенията вътре в партията, ще се превърнете в чисто клиентелистка партия (ако някога създадете такава). Нещо повече – партията стои по-близко по функции и по същност до ЮЛ с нестопанска цел (а най-вече до сдруженията с нестопанска цел, и то в обществена полза). Веднъж беше написал, че искате да правите политически бизнес (или нещо от сорта) – това е забранено от закона по принцип.

    Благодаря на Боб Дилън. Колкото до Дянков – не знам дали той е най-добрият министър в цялата история на България, но знам, че е най-добрият финансов министър за 20 години преход. Смея да предполагам, че е най-добрият от 9.9.1944 г., но нямам почти никакви наблюдения за периода преди 89 г.

    Искам и да подчертая, че Б.Димитров няма професорска титла!! Не знам дали има дори ст.н.с. 2-ра степен. Няма и доктор на науките. Поне аз не знам и не съм чувал да има… Самият факт, че той не коригира събеседниците си всеки път, когато го нарекат „проф.“ говори за неговата честност, откритост, колегиалност дори.
    Винаги, когато някой го нарече пред вас проф., го прекъсвайте и обръщайте внимание за грешката му.

  17. Станиславе, обърнал си кофата с дъното нагоре и се чудиш защо не иска да се пълни.

    Участието дава контрол, а помагачеството кучета го яли 😉

  18. Балтазаре, питал съм Радо нещо съвсем конкретно. Ще чакам да ми отговори. Това е нормалният начин за комуникация (поне в интернет). 🙂

    Колкото до участието-помагачеството, създай партия, стани лидер или един от лидерите й, а аз бих се заел да ти я регистрирам примерно или да помагам в регистрацията й. Впоследствие, ако политиката, която провежда тази партия ми допада в достатъчна степен (нормално е да няма 100% съвпадение на тезите и позициите), може и да се запиша да УЧАСТВАМ в нея, т.е. да стана член.
    Не разбирам защо с Радо сте се фиксирали толкова много в участието (членството) в една или друга партия. Да, важно е партията да има членове. 🙂 Но има и други важни неща. Не искам да навлизам в подробности, за да не си навлека гнева на Радо.

  19. Станиславе, ти май нещо искаш да ме ползваш като безплатен частен аналитик – да мисля вместо тебе и да ти казвам какво да правиш. 🙂 🙂

    И спри да смесваш участие с помагане. Участието си е само за твоя лична изгода, а това с помагането… Мога само да предполагам какви сметки си прави човек, който се предлага да помага безплатно.

  20. Не си ме разбрал Радо. С две думи – ти твърдеше, че съм бягал от гражданска отговорност и че съм имал социалистическо мислене. Аз просто поисках да ми посочиш какво трябва да прави или говори човек (не само аз), за да не считаш ти персонално, че същият бяга от отговорност и/или че има социалнистическо мислене. Ти не си ми посочил досега нито едно нещо. Да считам ли, че не си се изказал точно или нещо подобно?

    Иначе не чувствам никаква нужда от частен аналитик (безплатен или платен), най-малкото пък в сферата на политиката.

    Колкото до участието и помагането – щом сте го поставили твърдо на тази плоскост въпроса, нямате никакъв проблем. 🙂 Ще предоставя хонорарите за правните услуги, пък ако някой наистина ме пожелае и мен в отбора, ще участвам само възмездно. В тази връзка, ще има ли членски внос в тази бъдеща партия? Щото ако няма да има, супер. Няма да има липса на кандидати за членство и участие, нещо повече – ще има наплив от хора! Лошото идва веднага след това – кой ке плаща? 😉 Не знам само ако тръгнете на всеки потенциален участник/член да обещавате това-онова (например участие във вземането на решения, гласност, демократичност и откритост на процесите…), докъде ще му излезе края. 🙂 Вероятно ще се съберем 100-200 човека, всеки със своите си искания и интереси и ще се почне едно надвикване кой крив-кой прав…

  21. „В тази връзка, ще има ли членски внос в тази бъдеща партия? Щото ако няма да има, супер. “

    Ами супер, я. Ще си направим една комуна, богатите ще плащат за бедните и човек за човека ще бъде брат. От всеки според възможностите, за всеки – според потребностите.

    Още някоя соц-идея да имаш и после да ме питаш защо те наричам ляв антикомунист?

  22. Е, ок. Щом от това изречение, извадено от контекста и написано изцяло иронично, черпиш основания за моето левичарство, предавам се. 🙂 Ако изчетеш целия параграф мисля, че става достатъчно ясно, че съм го писал саркастично…

    Аз съм на свободна професия и дори само по тази причина можеш да си сигурен, че централизмът, социализмът, общото благо и прочие глупости не ми се нравят хич. Единствено от едната човечност смятам, че въпреки че в болшинството си днешните пенсионери не са си заслужили високи пенсии и висок стандарт, не е справедливо да взимат мизерни пенсии от рода на 150-200 лв. Това го давам просто като пример. Крайният индивидуализъм води до извращения, точно както и крайният колективизъм. Ако трябва да избирам между двете обаче, без колебания бих избрал индивидуализмът.

    И още нещо – просто като приятелски съвет: не са чак толкова много симпатизантите на проекта, който се опитвате да разработите, за да се настройвате срещу този или онзи. Много по-важно е да сте диалогични и да привличате, вместо да отблъсквате. Разбира се, не твърдя, че трябва да общувате и с комуняги, доносници и техни подлоги, а дори не и с техни преки наследници. Съвсем не. С тях не може и не трябва да се разговаря.

    Но такива като мен би следвало да ги привличате, поне аз така смятам. А това няма как да стане като ме наречеш „ляв“, пък било то и антикомунист. 🙂

  23. Попълни си политическия компас, за да се видиш къде си. После можеш да ми пратиш резултата си. 😉

    http://www.politicalcompass.org/

    Ако се окаже, че бъркам, ще ти се извиня.

  24. Добре, дано да е верен и дано да не отнема много време. Тези дни ще се тествам.
    И моля ти се, няма нужда да ми се извиняваш. 🙂 Не съм се обидил или засегнал.

  25. Андрей Ковачев

    „О, да се помага на партия без възнаграждение е като рушвет. Ощетява даващия и развращава приемащия. Нормалните отношения между интелигентни и способни хора са на основата на справедливата размяна – пари срещу работа.’
    Радо – доста странно разбиране за доброволчеството. И доста ограничено свеждане на обществената дейност до вид платена услуга 🙂

  26. Ковачев – партията, идеалите, парите… Кво стана? 🙂

  27. Станиславе – още чакаш отговор на онзи въпрос. Тогава си мислех дали да отговарям, ама точно ми се случи с един познат да обсъждаме разни нщеа и той ми каза, че гледа с невъзпитани хора да няма взимане даване. Реших да приложа същия принцип.

    Но айде все пак да отговоря този път (въпроса звучи по възпитано може би заради краткоста му).

    Ще направим запитване до държавата за що аджиба са били изхарчени нашите 100 000 дарения и дали са по предназначение. И ако не са ….. няма какво да направим. Така дружно твърдят всички консултирани юристи.

  28. Ковачев, не е възпитано да не отговаряш на въпроси, които са ти зададени директно (макар и чрез интернет), още повече ти си обществена личност – лидер на политическа формация. Аз бих бил невъзпитан, ако съм те обидил или оскърбил например. Или ако съм се държал непристойно към теб.
    Нищо подобно! Аз просто ти зададох няколко доста резонни въпроса. Ти продължаваш да даваш уклончиви отговори или въобще да не отговаряш. И точно твоето поведение е невъзпитано. Аз дори гласувах за вашия човек (в лично качество)! Какво ще си помислят вашите избиратели, ако прочетат някои от темите в блога на Радо? Дали ще им стане приятно, че не отговаряш на тези въпроси?

    Колкото до запитването до държавата – не си хабете времето с глупости. Не знам кои юристи ви консултират, но май не са много наясно с правото. Най-напред, трябва да има законово основание (и процедура), за да питате „държавата“. Дори и да има, трябва да отправите питането си до точно определен държавен огран. На трето място, в закона изрично се казва, че тези 100 хилки са депозит за участие в изборите. Без да съм чел, мога да предположа, че парите са постъпили в държавния бюджет. А как се харчат и дали са по предназначение изхарчени, е въпрос на държавен бюджет за 2010 г. 🙂 Дори и да не са изхарчени по предназначение (нещо, което няма как да докажете), това отново не ви оневинява, защото вие бяхте предупреждавани многократно (вероятно не само от мен), че харчите ЧУЖДИ пари на вятъра… Погледни нещата от тази гледна точка – от гледната точка на хората, които са дарявали партията ви… Имай предвид освен всичко друго, че нито държавата, нито никой друг субект няма задължение да ви дава отчет как харчи законно придобити средства, освен ако подобно задължение не му е вменено с нормативен акт.

  29. Андрей Ковачев

    Станислав не считам, че въпроса беше зададен възпитано.
    Закона предвижда изрично начина за изразходване на средствата. Не предвиджа само санкция за държавата при неизпъление на тази изрична норма. Прочети го все пак. Аз и нашите юристи сме го чели.
    Прочети също така Закона за достъп до обществена информация.
    Не се сърди на мен, че повече няма да ти отговарям – този блога все пак не е мой или твой та да изпитваме търпението на Радо.

  30. Ковачев, аз не ти се сърдя. 🙂 Аз не съм дал и една стотинка за вашата кауза – по-добре да бях дал на някой просяк пари за 1 хляб – повече полза щеше да има. Има кой да ти се сърди – например няколкото хиляди млади българи, които вие волно или неволно подлъгахте. Или още няколко хиляди други българи, които си прахосаха гласа за Зелените. Не допускам, че сте имали лоши намерения. Само че само добрите намерения не стигат!

    Няма никакво значение от политическа гледна точка как държавата ще изразходи парите. Става дума за 200 хил лв., което е нищожна сума на фона на държавния бюджет. Последни два въпроса – поддържате ли отношения с „Джемини“ в момента и какви? Помагат ли ви с нещо или не? 🙂 Знам, че няма да ми отговориш… 🙂

Вашият коментар

